<!–more–>Różnego rodzaju terenowe gry dla pracowników są coraz bardziej popularne pośród różnego rodzaju firm. Kadra menadżerska dostrzega bowiem spore zalety, jakie odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacznie może polepszyć relacje między pracownikami, a poza tym poszerzyć kompetencje i umiejętności tak bardzo przydatne w wielu zawodach.
<br>
Niedawno temu z naprawdę dużym rozmachem zorganizowana została przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa, jaką wielu uznało za największe wydarzenie tego typu. Brali w niej bowiem udział wszyscy bez wyjątku pracownicy firmy, co w sumie dało około 450 uczestników. Poza tym całością opiekowało się 35 trenerów, jacy odpowiedzialni byli za prowadzenie zajęć z zespołami graczy.
<br>
Niewielką część z tego zespołu trenerów stanowili pracownicy ze szkoleniowej firmy, ale dużą część kadra zatrudniona w koncernie farmaceutycznym. Zostali oni zaproszeni wcześniej do hotelu, w jakim wszystko się odbywało, i tam odbyli niezbędne szkolenie. Tym sposobem bez większego problemu dali sobie radę z pracą z uczestnikami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes koncernu, który w życiu prywatnym interesuje się alpinistyką. Zdecydował się on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, aby w oparciu o wyprawę w góry przekazać pozostałym słuchaczom dużo interesującej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Nawiązał tym samym do zagadnień pracy zespołowej, tak ważnej w praktycznie każdej firmie.
<br>
W czasie pobytu na szkoleniu wszystkich uczestników podzielono na 25 zespołów, jakie przez określony okres czasu zajmowały się wyznaczonym planem. Główną część gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli niestandardowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w jakich uczestnicy wykazać się musie kreatywnością, komunikacją i zaufaniem.
<br>
Eksperymenty te kończyły się przekazaniem grupie odpowiednich kart problemowych, z którymi ta musiała się zaznajomić. Podczas analizowania wspomnianych kart w praktyce pracownicy weryfikowali swoje działania przez pryzmat pięciu najważniejszych kompetencji, co dało im możliwość odniesienia się do pracy, którą codziennie wykonują.